Znak sprawy: OPS.230.2.2022
Gołdap, dnia 07.12.2022 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
- Zamawiający Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołdapi zaprasza do udziału w postępowaniu na:
„DOWÓZ POSIŁKÓW DWUDANIOWYCH DO SZKÓŁ”
1) Sposób udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest na podstawie art. 275 pkt 1, art.359 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. (t.j. Dz.U.2022 poz 1710 ze zm.) jako zamówienie na usługi społeczne.
Postępowanie będzie umieszczone na stronie opsgoldap.com.pl oraz http://opsgoldap.bip.gov.pl
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz do szkół położonych na terenie miasta i gminy Gołdap jednorazowo około 300 posiłków przygotowywanych w niżej wymienionych placówkach.
2) Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 części, odpowiednio opisanych w załączniku nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, z czego:
Część 1 – obejmuje odbiór z Przedszkola Samorządowego nr 1 w Gołdapi i przewiezienie ich do Szkoły Podstawowej Nr 1 i 5 w Gołdapi, oraz odbiór pustych pojemników ze Szkoły nr 1 i 5, i dowóz ich do Przedszkola Samorządowego nr 1 w Gołdapi tego samego dnia.
Część 2 – obejmuje odbiór posiłków ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Gołdapi i przewiezienie ich do Szkół w Boćwince, do Przedszkola przy Szkole Podstawowej nr 3 w Gołdapi, oraz odbiór pustych pojemników ze Szkoły Podstawowej w Boćwince, z oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 3 w Gołdapi, i dowóz ich do Szkoły Podstawowej nr 3 w Gołdapi tego samego dnia.
Część 3 – obejmuje odbiór posiłków ze Szkoły Podstawowej w Grabowie i przewiezienie ich do Szkół Podstawowych w Pogorzeli, Galwieciach oraz Szkoły Podstawowej nr 2 w Gołdapi oraz odbiór pustych pojemników ze Szkoły Podstawowej w Pogorzeli w Galwieciach i Szkoły Podstawowej nr 2 i dowóz ich do Szkoły Podstawowej w Grabowie tego samego dnia.
3) Przyjęta przez Zamawiającego ilość posiłków przeznaczonych do przewożenia jest orientacyjna, która została podana w oparciu o analizę własnych potrzeb na podstawie ostatnich 12 miesięcy kalendarzowych z uwzględnieniem okresu na jaki zostanie zawarta umowa tj.: okres 12 miesięcy.
4) Zamawiający nie gwarantuje, że zrealizuje w 100% przedmiot zamówienia, ponieważ ilość posiłków przeznaczonych do odbioru z poszczególnych placówek i przeznaczonych do przewiezienia, przyjęta została jako wartość orientacyjna – szacunkowa i będzie ulegała zmianie w zależności od faktycznych potrzeb, na co Wykonawca wyrazi zgodę oraz nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ich ilości w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
5) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
55524000-9 – Usługi dostarczania posiłków do szkół
55521100-9 – Usługi rozwożenia posiłków
55521200-0 – Usługi dowożenia posiłków
- Dowóz posiłków dwudaniowych odbywać się będzie 5 dni w tygodniu, zgodnie z comiesięcznie przekazywanym harmonogramem pracy szkół. Liczba obiadów może ulec zmianie w okresie obowiązywania realizacji dowozu posiłków.
- Dowóz posiłków w trakcie przerw w nauce (ferie, wakacje, przerwy świąteczne).
Dowóz odbywać się będzie zgodnie z zapotrzebowaniem, ze wskazaniem miejsc dowozu posiłku. W przypadku dowozu posiłków w trakcie przerw w nauce obowiązuje stawka wskazana w tabeli (do danej szkoły) za dowóz do danej placówki.
- Odbiór posiłków z miejsca ich przygotowywania (punkt wydawania posiłków), załadunku, transportu oraz rozładunku w miejscu docelowym (punkt wydawania posiłków).
- Dowóz zgodnie z harmonogram odbiorów posiłków:
- ze Szkoły Podstawowej Nr 3 w Gołdapi odbiór posiłków od godziny 09:00 – dowóz posiłków do: Szkoły Podstawowej w Boćwince, oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej nr 3 w Gołdapi .
- ze Szkoły Podstawowej w Grabowie odbiór posiłków od godziny 10:00 – dowóz posiłków do szkół: Szkoły Podstawowej w Pogorzeli i Szkoły Podstawowej w Galwieciach oraz Szkoły Podstawowej nr 2 w Gołdapi
- z Przedszkola Samorządowego Nr 1 w Gołdapi odbiór posiłków od godziny 11:00 – dowóz posiłków do Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gołdapi w Gołdapi, Szkoły Podstawowej nr 5 w Gołdapi.
- Transport pustych pojemników:
- odbiór pustych pojemników ze Szkoły Podstawowej nr 1 i 5 do Przedszkola Samorządowego nr 1 w Gołdapi tego samego dnia,
- odbiór pustych pojemników ze Szkoły Podstawowej w Boćwince i oddziałów Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 3 w Gołdapi do Szkoły Podstawowej nr 3 w Gołdapi tego samego dnia,
- odbiór pustych pojemników ze Szkoły Podstawowej w Pogorzeli, Galwieciach i Szkole Podstawowej nr 2 w Gołdapi do Szkoły Podstawowej w Grabowie tego samego dnia.
- Termin realizacji zamówienia.
Dowóz posiłków odbywać się będzie w okresie od 02.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
- Okres gwarancji.
- Wymagania wobec Wykonawcy.
1) Dowóz posiłków samochodem spełniającym wymogi sanitarne w zakresie transportu żywności.
2) Czas przechowywania posiłków w termosach nie może przekraczać 2 godzin.
3) Zleceniobiorca ponosi koszty załadunku, transportu oraz rozładunku wszystkich gorących posiłków dwudaniowych od miejsca przygotowywania do miejsca wydawania posiłków.
4) Zleceniobiorca przewozi przygotowane gorące posiłki dwudaniowe, spakowane przez przygotowujących posiłki w osobnych termosach do poszczególnych szkół, środkiem transportu przystosowanym do przewozu żywności spełniającym wymagania sanitarno-epidemiologiczne. Zleceniobiorca pozostałe produkty, które nie muszą być przewożone w termosach, przewozi w pojemnikach, dostarczonych przez przygotowujących posiłki, przystosowanych do bezpiecznego przewożenia artykułów spożywczych.
5) Każda osoba pracująca w styczności z żywnością powinna utrzymywać wysoki stopień czystości osobistej i nosić odpowiednie, czyste ochronne okrycie wierzchnie.
Zleceniobiorca przejmuje pełną odpowiedzialność za jakość przedmiotu zamówienia
- Kryteria oceny ofert
Cena oferty – 100%
Oferta o najniższej cenie brutto uzyska maksymalną ilość punktów tj.: 10 pkt., pozostałym Wykonawcom przyznana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) ilość punktów wg. wzoru
najniższa z zaproponowanych cen oferty brutto
cena oferty = ————————————————————- x 10 pkt.
ceny brutto oferty badanej
Sposób obliczania ceny oferty:
- Wynagrodzenie – cena brutto podana w ofercie musi obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi dowozu posiłków z uwzględnieniem posiłków przewidzianych w ramach realizacji poszczególnych części zamówienia określonych odpowiednio jako część 1, 2, 3, ponadto cena dostawy posiłku winna obejmować całkowity koszt załadunku, transportu oraz rozładunku.
- Wykonawca wypełni formularz ofertowy (załącznik nr 1), który zawiera w sobie formularz cenowy uwzględniający wszystkie koszty związane z wykonaniem niniejszego zamówienia.
- Wykonawca zobowiązany jest do podania ceny za dostarczanie posiłków (w ujęciu miesięcznym) objętych niniejszym zakresem zamówienia z uwzględnieniem wszystkich kosztów związanych z jego wykonaniem w szczególności dostawy do poszczególnych szkół.
- Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, według zasady zaokrąglenia, że końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 gr.
- Cena może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen.
- Cena i ceny jednostkowe przyjmuje się na cały okres realizacji umowy, co oznacza, że nie będą one podlegały zmianom, ani waloryzacji.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie muszą dostarczyć Wykonawcy.
1. Oświadczenie o dysponowaniu minimum jednym pojazdem przystosowanym do przewożenia posiłków, spełniającym wymogi sanitarno–higieniczne oraz minimum jedną osobą posiadającą aktualne badania lekarskie, a także sanitarno–epidemiologiczne z uwagi na wykonywanie czynności polegających na kontakcie z żywnością (załącznik Nr 2).
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia o którym mowa w pkt. 1 niniejszego rozdziału, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub udzielenia wyjaśnień, oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
- Opis sposobu przygotowania oferty.
1) Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku składania ofert w języku obcym należy złożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski.
2) Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania ofertowego.
3) Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedna ofertę.
4) Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 wraz z załączonymi, wymaganymi przez Zamawiającego dokumentami, zaświadczeniami, oświadczeniami.
5) Zaleca się, aby przy sporządzaniu oferty Wykonawcy skorzystali z wzorów, formularzy sporządzonych przez Zamawiającego. Wykonawca może złożyć ofertę na własnych formularzach, ale ich treści muszą być zgodne z formularzami załączonymi do niniejszego zapytania ofertowego.
6) Do oferty winny być dołączone wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami zawartymi w pkt 7 zapytania ofertowego
7) W przypadku, gdy Wykonawca dołącza do oferty jako załącznik kopię jakiegoś dokumentu, kopia winna być czytelna, poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
8) Jeżeli osoba/osoby podpisująca/ce ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to musi ono w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem, kopii.
9) Zaleca się aby, wszystkie strony oferty były podpisane, ponumerowane i zszyte (np. zbindowane) w sposób zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty, wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
10) Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę
11) Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych wymagań jak składana oferta, odpowiednio oznakowanych „ZMIANY”.
12) Wykonawca może wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert (wg takich samych zasad jak przy wprowadzaniu zmian i poprawek) z napisem na kopercie „WYCOFANIE”.
13) Wszystkie dokumenty stanowiące i tworzące ofertę winny być wypełnione przez Wykonawcę według warunków i postanowień zawartych w niniejszym Zapytaniu ofertowym. Jeżeli jakaś część dokumentu nie dotyczy Wykonawcy, wpisują zwrot „nie dotyczy”.
14) Oferta składana przez Wykonawców występujących wspólnie musi być sporządzona zgodnie z ww. Instrukcją dla wykonawców oraz spełniać dodatkowe wymagania:
– wszyscy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich łącznie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
– dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia,
– pełnomocnictwo musi być podpisane w sposób zgodny z zasadami reprezentacji wynikającymi z przepisów prawa, aktów wewnętrznych przedsiębiorców lub udzielonego pełnomocnictwa,
– wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik,
- Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie dowozu posiłków ustala się odpowiedzialność w formie kar umownych w następujących przypadkach i wysokościach:
- Zleceniobiorca płaci Zleceniodawcy kary umowne w wysokości 10% wynagrodzenia brutto przypadającego za miesiąc poprzedzający niewykonanie (nie dowożenie posiłków do szkół) lub nienależyte wykonanie (dowożenie posiłków z opóźnieniem) za każdy dzień niewykonania lub wykonania z opóźnieniem,
- kara umowna zostanie zapłacona w terminie 14 dni od daty wystąpienia z żądaniem zapłaty.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo potrącenia kar umownych z wynagrodzenia Zleceniobiorcy.
- Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione przy wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Przed podpisaniem umowy, wybrany Wykonawca, przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy np. imiona i nazwiska uprawnionych osób, które będą reprezentować Wykonawcę przy podpisaniu umowy, dane kontaktowe, nr rachunku, itp.
- W przypadku, gdy jako najkorzystniejsza, zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedłożenia umowy regulującej współprace tych Wykonawców.
- Warunki płatności.
Płatność dokonywana będzie przez Zamawiającego w systemie miesięcznym, po uprzednim dostarczeniu przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury ze wskazanym terminem płatności, nie krótszym niż 14 dni od daty doręczenia wraz z ewidencję miesięczną dowozu posiłków do szkół.
Stawka podatku VAT musi zostać określona zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. 2022, poz. 931 z późn.zm.),
- Miejsce i termin składania ofert.
1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi ul. Jaćwieska 9, nie później niż do dnia 12.2022 r. do godz. 9.00
2. W przypadku składania ofert drogą pocztową (przesyłka polecona lub poczta kurierska) za termin jej złożenia przyjęty będzie dzień i godzina otrzymania oferty przez Zamawiającego.
3. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone Wykonawcom nie otwierane.
4. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być opatrzone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, a także posiadać dodatkowe oznaczenie: Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołdapi – „Dostawa posiłków”, Nie otwierać przed 15.12.2022 r. godz. 9.00
5. Oferty złożone po terminie wyznaczonym do składania ofert, nie będą rozpatrywane.
6. Otwarcie ofert nastąpi dnia 15.12.2022 r. o 9.15 w siedzibie Zamawiającego – pokój nr 12;
- Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami.
Ewelina Bułajewska
87 615-50-53
bulajewska@opsgoldap.com.pl
- Informacje dodatkowe.
W sprawach nieunormowanych niniejszym zaproszeniem do składania ofert mają zastosowania przepisy Kodeksu cywilnego.
Klauzula informacyjna z art.13 RODO do zastosowania w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołdapi, ul. Jaćwieska 9, 19-500 Gołdap,
- kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Gołdapi (iod@opsgoldap.com.pl)
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, realizacji umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia, w celach archiwalnych i statystycznych, kontrolnych, audytowych, sprawozdawczych oraz działań informacyjno – promocyjnych;
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane organom i osobom uprawnionym do przeprowadzenia w Ośrodku Pomocy Społecznej czynności kontrolnych oraz audytowych.
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO:
- Posiada Pani/Pan:
– na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
– na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
– na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
– prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
– w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
– prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
– na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Załączniki:
3. Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu.doc