Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oraz Stowarzyszenie Aquila (AQUILA) rozpoczęły realizację zadania publicznego pn. Upowszechnianie i ochrona praw konsumentów w latach 2019-2020, które finansowane jest ze środków UOKiK.
W ramach projektu uruchomiono stronę internetową www.dlakonsumenta.pl, na której m.in.
- Udostępniono informacje dotyczące adresów, godzin otwarcia, numerów telefonu oraz e-mail 10 stałych regionalnych ośrodków konsumenckich, które świadczą bezpłatne poradnictwo konsumenckie, a także udzielają wsparcia przy sporządzaniu pism dla konsumentów (w tym pisma procesowe i wnioski ADR).
- Zamieszczono wzory podstawowych pism i różnego rodzaju materiały edukacyjne, które będą aktualizowane i uzupełniane w trakcie trwania projektu.
- Umieszczono podstawowe informacje gdzie konsumenci mogą uzyskać fachową, bezpłatną pomoc prawną w ramach już istniejącego systemu pomocy konsumenckiej.
Zachęcamy Państwa do odwiedzania strony www.dlakonsumenta.pl oraz do korzystania z bezpłatnych działań projektowych.
Edukacja, budowanie świadomości konsumenckiej, a także możliwość korzystania z bezpłatnego poradnictwa to niezwykle ważne narzędzia służące zapobiegniu nadużyciom stosowanym wobec konsumentów, a w szczególności osób starszych.